Štandardy vyplývajúce z definície segregácie vo výchove a vzdelávaní: 

 

 Štandardy priestorovej desegregácie:

 ▪ Do všetkých priestorov súkromnej materskej školy školy ( ďalej le "SMŠ") je umožnený rovný (nediskriminačný) prístup všetkým deťom. Škola  nemá priestory y vyhradené pre jednotlivé skupiny detí vytvorené za účelom ich vylučovania alebo neprípustného oddeľovania na základe ktoréhokoľvek chráneného dôvodu uvedeného v antidiskriminačnom zákone.  

▪ SMŠ v rámci výchovno-vzdelávacieho procesu využíva priestory, ktoré spĺňajú normy stanovené regionálnymi úradmi verejného zdravotníctva, pričom výchovnovzdelávací proces žiadnej zo skupín neprebieha v priestoroch, ktorých kvalita je výrazne rozdielna oproti iným priestorom. 

  Štandardy organizačnej desegregácie:

 ▪ SMŠ má nastavenú organizáciu  vzdelávania a denného programu tak, aby nedochádzalo k vylučovaniu a neprípustnému oddeľovaniu niektorej skupiny  detí.   ▪ Všetky skupiny detí SMŠ majú stanovené rovnaké vzdelávacie štandardy, na základe ktorých pedagogickí zamestnanci, odborní zamestnanci a ďalší zamestnanci vytvárajú učebné osnovy školského vzdelávacieho programu. Úpravy je možné realizovať len u žiakov, ktorým to určuje individuálny vzdelávací program, individuálny učebný plán alebo poskytnuté podporné opatrenia.

 ▪ Všetky  skupiny detí  majú umožnený rovný prístup k materiálno-technickému vybaveniu, učebným materiálom a iným vzdelávacím pomôckam výchovno-vzdelávacieho procesu prislúchajúcemu stupňu vzdelávania.

 ▪ SMŠ je povinná využiť všetky dostupné prostriedky, nástroje a metódy, aby umožnila prístup ku vzdelávaniu v maximálnej miere všetkým skupinám detí aj v prípade krízových udalostí v škole. Po ukončení krízovej udalosti je škola povinná realizovať príslušné podporné opatrenia na kompenzáciu prípadných výpadkov vo výchove a vzdelávaní, ktoré nemohli byť v maximálnej miere riešené počas krízovej situácie. 

Štandardy sociálnej desegregácie

 ▪ SMŠ využíva potrebné a dostupné inkluzívne podporné opatrenia  na podporu sociálneho začlenenia detí a vytváranie pozitívnej podporujúcej sociálnej klímy v škole  ktorá prispieva k destigmatizácii a odstraňovaniu stereotypov a predsudkov.

 ▪ SMŠ organizuje a podporuje programy neformálneho vzdelávania a mimoškolské aktivity smerujúce k vytvoreniu priaznivej sociálnej klímy a interkultúrneho porozumenia v rámci školy  medzi deťmi ako aj rodičmi. 

▪ SMŠ prijíma, vzdeláva a vychováva všetky skupiny detí podľa platných právnych predpisov bez vylučovania a neprípustného oddeľovania na základe akéhokoľvek chráneného dôvodu uvedeného v antidiskriminačnom zákone.  

▪ V SMŠ neexistujú procesy, postupy a usporiadania (ani na úrovni tried), ktoré vylučujú alebo neprípustne oddeľujú skupiny detí na základe akéhokoľvek chráneného dôvodu uvedeného v antidiskriminačnom zákone. 

▪ SMŠ umožňuje všetkým skupinám žiakov a poslucháčov,  aby sa pre napĺňanie a rozvoj svojho potenciálu zapájali do aktivít a súťaží, ktoré sama organizuje, alebo sú škole  sprostredkované, a aktívne ich k tomu motivuje a podporuje.

 ▪ SMŠ pri hodnotenídetí  nekoná diskriminačne len na základe ich príslušnosti k niektorej sociálnej alebo etnickej skupine alebo iného chráneného dôvodu podľa antidiskriminačného zákona.